
Triumph TR8
Fabrikant Triumph Motor Company
Productie 1978-
Assemblage Speke, Merseyside, Engeland
Canley, West Midlands, Engeland
Solihull, West Midlands, Engeland
Voorganger Triumph TR6
Klasse Sportwagen
Carrosserievorm 2-
Layout: Front engine, Rear drive layout (FR)
Motor 3528 cc (3,5 l) V8
Transmissie 5-
Wielbasis 2160 mm (85.0 in)
Lengte 4067 mm (160.1 in)
Breedte van 1.681 mm (66,2 in)
Hoogte 1267 mm (49.9 in)
Rijklaar gewicht 1,203.9 kg (Lbs 2654)
De Triumph TR8 is een acht-
De TR8 maakte geen gebruik van Triumph’s eigen ontwikkelde V8 met enkele bovenliggende nokkenas zoals in de Stag werd gebruikt, vanwege zijn gewicht en staat van dienst, maar in plaats daarvan deelde de Triumph de V8 motor met de Rover SD1. De motor zelf is afgeleid van een vroege jaren 1960 Buick / Oldsmobile all-
Productie
TR8 coupés, gebaseerd op het originele Harris Mann TR7 ontwerp en geproduceerd gedurende 1978-
In 1979 wordt een langverwacht en door Michelotti opnieuw ontworpen TR7 Drophead (convertible) geïntroduceerd en alle daaropvolgende TR8s zijn cabriolet. De totale productie, zo goed als mogelijk vastgesteld vanwege alle arbeid onrust in Engeland in die tijd, is slechts rond 2750. Enthousiaste Richard Connew onderzocht de archieven bij British Motor Heritage Trust Industry en telde er 2746. Er bestaan ook andere schattingen.. De Duitse versie van een TR8 web-
Er zijn maar weinig echte TR8s buiten de Verenigde Staten en Canada. In andere landen wordt de TR7 vaak gewijzigd in een “TR7V8” met dezelfde alomtegenwoordige Buick / Rover 3,5 liter V8 motor, zoals dus ook gebruikt in de oorspronkelijke fabrieks TR8. Een in Australië populaire TR7V8 conversie is met de 4416 cc versie van deze motor, die werd ontwikkeld voor de Leyland P76..
In Noord-
Bij het begin van het eerste kwartaal van 2011 waren er in Groot-
Ondanks het lage productie-