Triumph TR6
Manufacturer Triumph Motor Company
Production 1969–1976
Assembly Coventry, England
Predecessor Triumph TR250 (United States)
Triumph TR5 (rest of the world)
Successor Triumph TR7
Class Roadster
Layout FR layout
Engine 2,498 cc (2.5 l) I6
Transmission 4-
all synchromesh[2]
Wheelbase 2,235 mm (88.0 in)[1]
Length 3,950 mm (155.5 in)[1]
Width 1,550 mm (61.0 in)[1]
Height 1,270 mm (50.0 in)[1]
Kerb weight 1,130 kg (2,491 lb)[1]
De Triumph TR6 (1969-
De carrosserie leek sterk op dat van het vorige model, de Triumph TR5, maar de voor-
Alle TR6 sportwagens hadden zescilinder lijnmotoren. Voor de Amerikaanse markt werd de motor met carburateurs uitgerust zoals bij de TR250. Net als de TR5, was de TR6 brandstof-
De TR6 wordt gekenmerkt door een vier-
Bekrachtigde schijfremmen voor en trommelremmen achter zorgden voor voldoende remkracht. Een stalen hardtop was optioneel. De bouwwijze van de TR6 was fundamenteel ouderwets met een carrosserie die is vastgeschroefd op een chassis in plaats van dat de twee geïntegreerd zijn in éen structuur.
De TR6 kan accelereren van nul naar 60 mph (97 km / h) in 8,2 seconden en heeft een topsnelheid van 120 mph (190 km / h) volgens Autocar magazine.